Lisette van Breugel nieuwe COO Arbo Unie

Publicatiedatum: 26 maart 2013 15:40
De Raad van Commissarissen van Arbo Unie heeft drs. Lisette van Breugel (39) per 1 april benoemd tot COO (Chief Operating Officer). Het betreft een nieuwe functie. Voorheen bestond de hoofddirectie uit twee leden: een CEO (per 1 april Wim Schimmel) en een CFO (Paul Lafranca).
Lisette van Breugel nieuwe COO Arbo Unie

Mevrouw drs. L. van Breugel

Arbo Unie bevindt zich – na een moeilijke periode - in een fase waarin met nieuw elan de organisatie weer verder uitgebouwd kan worden. Met de uitbreiding van de hoofddirectie, wil Arbo Unie deze ambitie verwezenlijken en zo de markt  nog beter bedienen, alsmede de levering optimaal laten aansluiten bij de behoeften van haar klanten.

Lisette is afkomstig uit de eigen gelederen van Arbo Unie. De Raad van Commissarissen is er trots op dat ze iemand uit de eigen organisatie heeft kunnen benoemen. Groeimogelijkheden zijn belangrijk voor de motivatie – en daarmee inzetbaarheid – van medewerkers. Dat adviseert Arbo Unie haar klanten. En past ze zelf dus ook toe.

Lisette was, voor haar benoeming tot COO, binnen Arbo Unie ondermeer directeur Marketing en Sales. In de afgelopen periode heeft Lisette een voortrekkersrol gespeeld in het omvormen van de organisatie. Leveringsprocessen zijn daarbij geoptimaliseerd en de organisatiestructuur is gekanteld naar vier duidelijk herkenbare segmenten. Dit heeft Lisette gedaan met de voor haar kenmerkende gedrevenheid en resultaatgerichtheid.

Lisette: ‘We hebben de ambitie om weer te groeien. Dat betekent dat onze organisatie volop aan de slag is met het verder vormgeven van een onderscheidende integrale klantbenadering. De inbreng van medewerkers is onmisbaar in dit proces. Ik kijk ernaar uit om de verbindingen die ik de afgelopen jaren heb opgebouwd bij Arbo Unie, in te zetten in mijn nieuwe functie. Het is mijn ambitie om met elkaar van Arbo Unie weer de partij te maken waar werkend Nederland niet omheen kan.’