Wim Schimmel treedt toe tot bestuur OVAL

Publicatiedatum: 20 juni 2013 15:40
Tijdens de ledenvergadering van branchevereniging OVAL is donderdag 20 juni 2013 Wim Schimmel (46), voorzitter van de Raad van Bestuur van Arbo Unie, benoemd tot lid van het bestuur. OVAL bundelt de krachten van dienstverleners op het terrein van werk, loopbaan en vitaliteit.

Naast zijn bestuurlijke rol treedt Schimmel ook toe tot de commissie Vitaliteit.  ‘De arbo dienstverlening heeft de kennis in huis om werkend Nederland te ondersteunen bij het lang en gezond doorwerken via  duurzame inzetbaarheid. Dit thema kunnen we als branche krachtig verwoorden, claimen en inhoud geven. Hierbij blijft de toegevoegde waarde en het belang van duurzame inzetbaarheid en vitaliteit zichtbaar voor de politiek, werkgevers en werknemers’, aldus Schimmel.

Vitaliteit en duurzame inzetbaarheid gaat wat mij betreft over werknemers die vakkundig en met bezieling hun eigen ambities en die van de organisatie waarmaken.  Hierbij is zowel een rol weggelegd voor de werknemer als de werkgever. Dit onderwerp draag ik een warm hart toe’, aldus Schimmel.

De benoeming geldt voor een periode van 3 jaar.