Mijn Arbo Unie, het online portaal voor medewerkers

Mijn Arbo Unie is onze online portaal voor alle medewerkers van onze klanten, dus ook speciaal voor u.

Voordelen Mijn Arbo Unie

  • Alles overzichtelijk op één plek: bekijk de tijdslijn en uw documenten.
  • Afspraken plannen en regelen.
  • Informatie en tips over gezondheid en vitaliteit.

Op zoek naar informatie en tips over werk, gezondheid en vitaliteit? Neem een kijkje in de Kennisbank van Mijn Arbo Unie en luister bijvoorbeeld de podcastserie Fit voor de job of Werkstress de Baas.

Heeft u zich ziek gemeld?

Dan wordt Mijn Arbo Unie automatisch onderdeel van uw re-integratie begeleiding. Met een persoonlijke inlog kunt u via het online portaal makkelijk:

  1. Overzichtelijk al uw lopende afspraken en herinneringen beheren.
  2. Een afspraak bij dezelfde professional wijzigen (maximaal 3 dagen eerder).
  3. Vragenlijsten invullen, rapportages goedkeuren of een terugkoppelingsbrief bekijken met betrekking tot het eigen re-integratie proces.
  4. Tevredenheidsonderzoeken online invullen.

Mijn Arbo Unie is beschikbaar in het Nederlands en Engels.

Hoe werkt Mijn Arbo Unie?

In onderstaande animatievideo leggen we uit hoe Mijn Arbo Unie werkt en wat de mogelijkheden zijn.
Video Mijn Arbo Unie

Hoe werkt de QR-code?

Met uw smartphone scant u de QR-code op de brief. Dit doet u met de camera op uw telefoon. Dan verschijnt de link naar Mijn Arbo Unie site waar u zich kunt registreren als gebruiker. Klik op deze link en volg de stappen om te registreren en daarna in te loggen.

Pdf instructie registreren Mijn Arbo Unie

Veel gestelde vragen en antwoorden over Mijn Arbo Unie, het online portaal voor medewerkers 

Hoe werkt Mijn Arbo Unie?

Mijn Arbo Unie is het online portaal voor alle medewerkers van onze klanten. Hieronder vindt u een aantal veel gestelde vragen en antwoorden om u als medewerker te helpen.

Wat biedt Mijn Arbo Unie?

Met Mijn Arbo Unie is het veel makkelijker om alles rondom uw verzuim en preventie te regelen en in te zien. Alle informatie is 24/7 beschikbaar.

  • U heeft zicht op al uw verzuim- of preventieve afspraken.
  • Alle terugkoppelingen van onze professionals vindt u hier handig bij elkaar. Denk aan een verslag van een spreekuur of een probleemanalyse. Deze zou u normaal via de mail ontvangen.
  • Uw persoonlijke documenten en vragenlijsten staan overzichtelijk bij elkaar.
  • U heeft gemakkelijk toegang tot extra informatie via onze Kennisbank. Informatie, tips, overzichten over vitaliteit, gezondheid (ook podcasts), re-integratie begeleiding en het Poortwachter proces.
  • U kunt preventief een arbeidsomstandighedenspreekuur plannen en/of wijzigen.

Vragen over registreren en inloggen in Mijn Arbo Unie

Hoe kan ik gebruikmaken van Mijn Arbo Unie?

Om Mijn Arbo Unie te kunnen gebruiken moet u zich eerst registreren. Als u verzuimt krijgt u van Arbo Unie de link naar het portaal Mijn Arbo Unie toegestuurd. Na uw registratie kunt u 24/7 inloggen in de Mijn Arbo Unie omgeving om informatie te zoeken of zaken te regelen rondom uw verzuim.

Bent u gezond (u verzuimt niet) en wilt u op Mijn Arbo Unie rondkijken, dan kunt u de link van uw werkgever gebruiken. Kijk op uw eigen intranet of raadpleeg de HR afdeling.

Hoe log ik in op Mijn Arbo Unie als ik verzuim?

Heeft u zich ziek gemeld bij uw werkgever dan zijn er twee mogelijkheden om in te loggen:

  • U ontvangt de link naar het portaal in de uitnodiging voor het spreekuur per post. Via een QR-code in de brief kunt u makkelijk inloggen.
  • U ontvangt de link naar het portaal in het SMS-bericht van In.zicht, onze online vragenlijst die u ontvangt als u verzuimt.

Bent u verzuimend geweest? Eenmaal geregistreerd kunt u altijd blijven inloggen. De persoonlijke gegevens in het profiel en de documenten blijven nog 5 jaar beschikbaar in Mijn Arbo Unie.

Hoe werkt de QR-code?

Met uw smartphone scant u de QR-code op de brief. Dit doet u met de camera op uw telefoon. Dan verschijnt de link naar Mijn Arbo Unie site waar u zich kunt registreren als gebruiker. Klik op deze link en volg de stappen om u te registreren en daarna in te loggen.

Hoe werkt registreren en inloggen op Mijn Arbo Unie?

Op deze pagina kunt u een filmpje bekijken met de uitleg over het registreren en inloggen op ‘Mijn Arbo Unie’. Ook vindt u er meer informatie over wat er via het portaal voor u beschikbaar is.

Hoe lang kan ik mijn inloggegevens behouden? En mijn documenten en afspraken inzien

Als u een behandelrelatie heeft of heeft gehad bij Arbo Unie dan blijft u toegang houden tot Mijn Arbo Unie. Niet alleen gedurende de gehele verzuimperiode, maar ook wanneer u weer hersteld bent. De beschikbare documenten blijven hier vijf jaar beschikbaar, vanaf de datum van het document.

Problemen met registreren en inloggen

De link naar Mijn Arbo Unie in de uitnodigingsmail werkt niet en ik kan er niet op klikken.
Het lukt me niet om te registreren in Mijn Arbo Unie. Ik kan de verificatiecode niet verzenden want er is geen ‘bevestiging’ knop bij het registreren. Hoe los ik dit op?
Heeft u een iPhone? Helaas kan het dan zijn dat u bij het registreren een probleem ondervindt met de verificatiecode. Als u kiest om een verificatiecode te ontvangen via sms, vult u de code vervolgens in, maar er verschijnt geen knop om verder te gaan. Om dit probleem te voorkomen of op te lossen, kies bij de verificatiecode om teruggebeld te worden. Op deze manier gaat de verificatie ook heel snel. We zijn overigens bezig om de verificatiecode via sms gewoon mogelijk te kunnen maken.
 

Vragen over afspraken plannen en wijzigen

Kan ik mijn verzuim afspraak zelf plannen, wijzigen of afzeggen?

Plannen

Een verzuimspreekuur wordt ingepland door Arbo Unie. Dat kunt u dus niet zelf doen via het portaal. 

Wijzigen

In het kader van de Wet Verbetering Poortwachter zijn de mogelijkheden tot wijziging beperkt. U kunt uw verzuimafspraak alleen wijzigen naar twee dagen vóór de oorspronkelijke datum. Het soort afspraak blijft gelijk. Heeft u een telefonisch afspraak, dan blijft dat dus een telefonische afspraak..

Bij wijziging van uw afspraak wordt de werkgever niet proactief geïnformeerd. Uw leidinggevende kan de gewijzigde afspraak, wel terugvinden in het Arbo Unie portaal voor werkgevers. 

Afzeggen

Voor het afzeggen van een verzuimafspraak neemt u contact op met uw werkgever/leidinggevende. Deze kan de afspraak voor u annuleren. Let op: dit moet wel minimaal 48 uur van tevoren, anders worden de kosten bij de werkgever in rekening gebracht.

Kan ik mijn profielgegevens wijzigen in Mijn Arbo Unie?

Jazeker. U kunt uw gegevens op een aantal punten wijzigen, zoals bijvoorbeeld het privételefoonnummer en e-mail adres, wachtwoord en uw adresgegevens.

Vergeet dan niet uw werkgever ook te informeren. Anders worden de gegevens overschreven met de gegevens die worden aangeleverd met de koppeling vanuit de werkgever. Dit geldt trouwens niet voor uw privé e-mailadres. Dit wordt nooit overschreven door gegevens die worden aangeleverd door uw werkgever.

Kan ik voor meerdere werkgevers tegelijk gebruik maken van Mijn Arbo Unie?

Ja, dit is mogelijk wanneer beide werkgevers samenwerken met Arbo Unie. Bij het inloggen krijgt u de optie om in het portaal uw werkgever(s) te kiezen.

Vragen over behandelingen, documenten en privacy

Wie hoort er bij mijn behandelteam?

U kunt zien wie uw behandelaar is door de details van uw afspraak te bekijken.

Deel van uw behandelteam kan een bedrijfsarts zijn, maar ook bijvoorbeeld een verpleegkundige, een psycholoog, ergonoom of vitaliteitscoach. Onze professionals ondersteunen u bij uw re-integratie.

Wie kan mijn documenten zien?

Alleen u heeft toegang tot de persoonlijke informatie in dit portaal. Daarnaast heeft de professional van Arbo Unie die u begeleidt uiteraard inzicht in uw volledige dossier. Met de werkgever delen we uitsluitend de informatie die nodig is in het kader van de Wet Verbetering Poortwachter. Bekijk onder aan dit document ons privacyreglement.

Waarom moet ik een vragenlijst invullen?

Als er een vragenlijst voor u klaarstaat, ziet u dat in uw tijdlijn. De vragenlijst helpt om meer inzicht te krijgen in uw situatie.

Hoe is de privacy en security geregeld in Mijn Arbo Unie?
  • Medewerkers loggen in volgens het principe Multi-factor Authenticatie (MFA). U logt in met het privé e-mailadres, vervolgens ontvangt u een code (per SMS of wordt u gebeld) en kunt u verder met het inlogproces.
  • Persoonlijke documenten worden ontsloten via het portaal, zodra een behandelaar van Arbo Unie uw identiteit heeft gecontroleerd. Is dit gedaan? Dan heeft u toegang tot alle mogelijkheden in het portaal.
  • Alle informatie over nieuwe afspraken en wijzigingen ontvangt u zoveel mogelijk via Mijn Arbo Unie. Wel zo gemakkelijk.

Wil je meer weten over ons privacybeleid en bewaartermijnen?

Lees dan ons privacyreglement.

Ik zie in het portaal ook een tabblad machtigingen staan. Waarom staat daar niets bij?

Het afgeven of intrekken van een machtiging verloopt op dit moment (nog) niet via Mijn Arbo Unie.