Ga naar de hoofdinhoud
Ga naar de hoofdinhoud
Logo

Keuringen & Xpert Suite

Inloggen

Mijnafspraken over naar Xpert Suite

Bij Arbo Unie werken we voortdurend aan een betere inzetbaarheid van mensen. Ons nieuwe portaal Xpert Suite helpt daarbij. Het is gebruiksvriendelijk en het zorgt ervoor dat de persoonlijke gegevens van werkgevers en werknemers goed beschermd zijn.

Dankzij de handige tools en automatische waarschuwingen heb je altijd een helder overzicht van jouw werknemers en keuringsuitslagen. Samen met de leverancier van Xpert Suite blijft Arbo Unie werken aan de verbetering van het systeem, zodat we klaar zijn voor de toekomst. 

Binnenkort plan je ook keuringen in met Xpert Suite. Om je hierbij te helpen vind je hieronder stapsgewijs hoe je je account activeert. Op deze pagina kan je ook de handleidingen en instuctiefilmpjes vinden. Onderaan vind je de veel gestelde vragen.

Hoe activeer ik mijn account?

Zodra jouw account wordt overgezet naar Xpert Suite, ontvang je een e-mail vanuit Xpert Suite met een link om je nieuwe account te activeren. Deze link werkt 7 dagen.

Activeer je account in 5 eenvoudige stappen

1) Open een internetbrowser Google Chrome heeft de voorkeur

2) Login via login.xpertsuite.nl of volg de link in de uitnodigingsmail verstuurd vanuit noreply@xpertsuite.nl

3) Stel je wachtwoord in

4) Twee stappen controle instellen. Xpert Suite biedt twee opties. Als je de Authenticatie app gebruikt, sla je de SMS beveiliging stap over. 

- SMS beveiliging

- Authenticatie app Volg de instructies op het scherm op

5) Back-up code : deze stap is alleen nodig als de tweestaps controle van stap 4 niet gelukt is.

Handleidingen

Naar handleidingen & instructiefilmpjes

Veelgestelde vragen

Hoe leren mijn planners te werken in Xpert Suite?

Voor onze klanten met een vaste projectleider, worden er trainingen georganiseerd in februari. Mocht je hiervan gebruik willen maken, neem dan contact op met jouw projectleider. Daarnaast staan er handleidingen en instructiefilmpjes op deze pagina. Deze bevatten dezelfde inhoud als een training.

Hoe krijg ik een account voor Xpert Suite?

Wanneer je een account had voor MijnAfspraken, wordt er automatisch een account voor je aangemaakt in Xpert Suite.

Hoe log ik in?

Wanneer er een account voor je is aangemaakt, ontvang je eerst een mail met een link om je account te activeren en een wachtwoord aan te maken. Hierbij moet je een aantal stappen doorlopen. Klik op de link in de ontvangen mail om een wachtwoord aan te maken. De gebruikersnaam zie je ook meteen in dit scherm. Je registreert je mobiele telefoonnummer, waarna je op ‘bevestig SMS versturen’ klikt. Let op: voer het nummer in zonder streepje. Let op: Je kan er ook voor kiezen om een authenticatie app te gebruiken in plaats van een SMS via je mobiele nummer.

Zodra je dit hebt gedaan, kan je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord op login.xpertsuite.nl. Aangezien Xpert Suite werkt met persoonsgegevens, wordt er altijd gevraagd om nog een extra stap om jezelf te identificeren door een code via SMS of authenticatie app.

Waar kan ik het overzicht vinden van mijn planverzoeken en ingeplande keuringen?

Hoe je het overzicht kan vinden, kan je terugvinden op de pagina handleidingen.

Waar kan ik terecht met vragen over het nieuwe portaal?

Mocht je ergens niet uitkomen, kan je contact opnemen via klantsupport.xpertsuite@arbounie.nl

Waar kan ik terecht met inhoudelijke vragen over een keuring?

Voor een inhoudelijke vraag kan je contact opnemen met de projectleider voor jouw organisatie of de binnendienst keuringen.

Waar kan ik de handleidingen vinden?
Deze vind je op de pagina handleidingen.
Waar kan ik de instructie video’s vinden?

Deze vind je op de pagina handleidingen.

Hoe kan je de geplande afspraak terugvinden?

Zie hiervoor de handleiding ‘Overzicht geplande keuringen’. Gaat het om een afspraak die is ingepland vanuit MijnAfspraken? Ga dan naar de handleiding ‘Keuringen ingepland in MijnAfspraken inzien in Xpert Suite’.  

Hoe zorg ik ervoor dat ik als planner de keuring kan inplannen en niet de werknemer zelf?

Bij het aanmaken van een oproepverzoek, moet er worden ingevuld of de keuring kan worden ingepland door de werknemer. Vul bij ‘Zelf plannen’ altijd ‘Nee’ in, wanneer je de keuring gaat inplannen als planner. Zie hiervoor ook de handleiding ‘Oproepverzoek plaatsen’.  LET OP: Bij het aanmaken van een oproepverzoek waarbij ‘zelf plannen’ op ‘Ja’ is gezet, gaat er direct een mail uit naar de werknemer met een link om de afspraak zelf in te plannen. Wil je dit niet? Zorg ervoor dat ‘zelf plannen’ op ‘Nee’ staat bij het aanmaken van het oproepverzoek.

Hoe kan ik meerdere locaties toevoegen aan een oproepverzoek?

Tijdens het aanmaken van oproepverzoek kan er maar 1 locatie worden gekozen. Bij het inplannen van de keuring, kunnen er echter meerdere locaties worden gekozen. Klik hiervoor rechtsboven op ‘bewerken’, bij het inplannen van de keuring. Dit maakt het makkelijker om een locatie in de buurt te vinden.

Hoe kan ik of mijn werknemer voorkomen dat er wachttijd tussen de afspraak bij de assistent en de afspraak bij de arts zit?

Bij het inplannen van een afspraak, staat de tijd tussen de twee delen van de afspraak aangegeven in het aantal minuten. Wanneer jij of de medewerker kiest voor ‘0 minuten’ zit er geen wachttijd tussen de afspraken. Zie hiervoor ook de handleiding ‘Plannen door werknemer’.

Ik heb nog geen uitslag van een keuring ontvangen. Wat nu?

Het kan op dit moment langer duren voordat uitslagen aan jou als werkgever worden doorgegeven. We werken er aan om dit weer volgens de vertrouwelijke terugkoppeling te verwerken. Als de uitslag nog niet is ontvangen, kan deze worden teruggevonden in het dossier. Kijk hiervoor naar de handleiding ‘Keuringsuitslag terugzoeken’. Is de uitslag niet zichtbaar of zijn er opmerkingen over de uitslag? Mail dan naar uitslagenkeuringen@arbounie.nl.