1. Mijn Arbo Unie

Mijn Arbo Unie, het online portaal voor medewerkers

Begin 2020 heeft Arbo Unie haar online portaal voor klanten geïntroduceerd waarin werkgevers 24/7 alle relevante informatie over onze dienstverlening kunnen raadplegen, de teamsamenstelling bekijken, facturen en contracten inzien, wijzigingen doorgeven en verzuim van eigen medewerkers inzien.

Nu is er ook de Mijn Arbo Unie, het online portaal voor alle medewerkers van onze klanten. Dit portaal biedt tal van mogelijkheden.

Voordelen op een rij

Om je meer inzicht te geven in de mogelijkheden die Mijn Arbo Unie biedt, hebben we de belangrijkste voordelen op een rij gezet.

  • Uw medewerkers kunnen altijd en overal direct veel zelf regelen.
  • Alles voor uw medewerkers staat overzichtelijk op één plek.
  • Toegang tot informatie over gezondheid en vitaliteit.
  • Mogelijkheid om een preventief spreekuur te plannen.

Informatie voor verzuimende medewerkers

De verzuimende medewerkers krijgen een uitnodiging met een persoonlijke link naar de Mijn Arbo Unie omgeving. Om hen goed te informeren over de mogelijkheden, kunnen zij onder meer een instructievideo en een uitleg van de QR-code raadplegen. Op www.arbounie.nl/werknemer/mijn-arbo-unie is alle informatie te vinden.

 

Infographic Klantportaal versus Mijn Arbo Unie

In deze infographic leggen wij het verschil uit tussen het Klantportaal en Mijn Arbo Unie.


Download de infographic

Veel gestelde vragen en antwoorden over Mijn Arbo Unie

Wat is Mijn Arbo Unie?

Mijn Arbo Unie is het online portaal voor alle medewerkers van onze klanten. Hieronder vindt u een aantal veel gestelde vragen en antwoorden om u meer inzicht te geven in deze nieuwe omgeving.

Wat is het verschil met het online portaal voor klanten?

Begin 2020 heeft Arbo Unie haar online portaal voor klanten geïntroduceerd waarin werkgevers 24/7 alle relevante informatie over onze dienstverlening kunnen raadplegen, de teamsamenstelling bekijken, facturen en contracten inzien, wijzigingen doorgeven en verzuim van eigen medewerkers inzien.

Mijn Arbo Unie is bedoeld voor de medewerkers van onze klanten. Met deze nieuwe omgeving ondersteunen we de begeleiding van uw medewerkers op een moderne manier.

Wat zijn de voordelen van Mijn Arbo Unie?
  • Uw medewerkers kunnen altijd en overal direct veel zelf regelen
  • Alles voor uw medewerkers staat overzichtelijk op één plek
  • Toegang tot informatie over gezondheid en vitaliteit
  • Mogelijkheid om een preventief spreekuur te plannen
Kunnen alle medewerkers gebruik maken van Mijn Arbo Unie?

In de eerste fase is mijn Mijn Arbo Unie bedoeld voor je verzuimende medewerkers. In een latere fase ontsluiten we Mijn Arbo Unie ook voor niet verzuimende medewerkers. We zullen u later hierover informeren. Dit portaal biedt tal van mogelijkheden.

Hoe worden de verzuimende medewerkers over Mijn Arbo Unie geïnformeerd?

Alle verzuimende medewerkers krijgen vanaf nu informatie over hoe ze zich kunnen registreren en vervolgens gebruik kunnen maken van Mijn Arbo Unie. Heeft de medewerker zich ziekgemeld? Dan ontvangt deze de link naar het portaal in de uitnodiging voor het eerste spreekuur per post. Via een QR-code kan deze zich makkelijk registreren en inloggen. Op onze website Mijn Arbo Unie is allerlei ondersteunende informatie te vinden voor uw medewerkers.

Op grond waarvan vindt gegevensverwerking plaats van werknemers met een behandelrelatie met Arbo Unie?

De werkzaamheden die worden uitgevoerd door het team van Arbo Unie, vallen onder de wetgeving van de Wet op de Geneeskundige Behandel Overeenkomst (WGBO). Hierin is tevens de bewaartermijn van de verschillende gegevens opgenomen.

Op grond waarvan vindt gegevensverwerking plaats van werknemers zonder een behandelrelatie met Arbo Unie?

De (inlog) gegevens die Arbo Unie ontvangt als werknemers, zonder behandelrelatie, zich registreren en inloggen worden door Arbo Unie na uiterlijk 24 uur verwijderd. Deze gegevens worden dan ook niet verwerkt.

Hoe zit het met privacy en security van de medewerkers in Mijn Arbo Unie?

Medewerkers loggen in volgens het principe van Multi-Factor Authenticatie (MFA). Er wordt ingelogd met e-mail adres en vervolgens met een code die via SMS of telefoon wordt verstrekt.