1. Steun bij problemen

Steun bij problemen

  • Neem klachten serieus
  • Bevorder positief gedrag
  • Hanteer gedragscodes

Je wilt dat je werknemers zich prettig voelen in je organisatie. Dit betekent dat je zorgt voor een open en veilige cultuur waarin medewerkers optimaal kunnen functioneren. De sociale veiligheid van je werknemers kan echter worden beïnvloed door ongewenste situaties. Denk aan seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld of pesten.

De stap voor een werknemer om over dit onderwerp te praten is groot. Dan is het belangrijk dat je op tijd de signalen herkent en oplossingen biedt. Op individueel niveau biedt de inzet van een vertrouwenspersoon dan uitkomst. Ook voor leidinggevenden bieden we trainingen die hen helpen hun invloed op positief gedrag te vergroten. En we helpen je bij het opstellen van gedragscodes en beleid.

Vertrouwenspersonen bieden een luisterend oor én praktische ondersteuning. Ze kunnen registratie van klachten verzorgen en beleid tegen ongewenst gedrag formuleren.

Direct een prijs opvragen?

Voorkom ongewenst gedrag

Ondersteun werknemers met schulden

Schulden

In Nederland gaat 27 procent van de huishoudens gebukt onder betalingsachterstanden. Grote kans dat ook in jouw organisatie mensen in financiële nood verkeren. Dat is niet alleen vervelend voor hen, ook jij als werkgever hebt ermee te maken. Want medewerkers met schulden hebben gemiddeld meer stress, zijn minder productief en het ziekteverzuim neemt gemiddeld met 9 dagen toe. Hoe help je hen om problemen te beperken?

Deze oplossing helpt je misschien ook verder

Werknemers met schulden

Help werknemers met schulden om hun problemen te beperken.

Quickscan Mentale veerkracht

Vergroot je inzicht in hoe je de veerkracht van werknemers positief kunt beïnvloeden en wat deze aanpak je organisatie oplevert

Preventief medisch onderzoek

Onderzoek de gezondheid van je werknemers en breng risico’s in kaart, om zo de inzetbaarheid van kwetsbare groepen te verbeteren.