1. Klantportaal ondersteunt leidinggevenden met verzuimende medewerkers

Klantportaal ondersteunt leidinggevenden met verzuimende medewerkers

Sinds 2020 stelt Arbo Unie haar online portaal voor klanten beschikbaar. Deze online tool stelt werkgevers in staat om 24/7 alle relevante informatie over onze dienstverlening te raadplegen, de teamsamenstelling te bekijken, facturen en contracten in te zien, wijzigingen door te geven en verzuim van eigen medewerkers in te zien.

Klantportaal

Beheer en automatische autorisatie

Het beheer van de toegang per klant is in handen van een zogenaamde Superuser binnen de eigen organisatie. Deze collega van HR verleende tot dusver intern de autorisaties binnen de organisatie, zodat diverse gebruikers direct kunnen inloggen via de button op onze website arbounie.nl. Sinds 2021 worden leidinggevenden met een verzuimende medewerker automatisch via een e-mail van Arbo Unie uitgenodigd om in te loggen op het klantportaal. Een handmatige autorisatie door de Superuser van het portaal binnen uw organisatie is daarmee niet meer nodig. Leidinggevenden die deze toegang al hadden, worden uiteraard niet opnieuw uitgenodigd.

Mogelijkheden voor leidinggevenden

Leidinggevenden kunnen daarmee direct allerlei relevante informatie van een verzuimende medewerker volgen. Bijvoorbeeld inzicht in alle afspraken in het verleden en in de toekomst; een bestaande afspraak als het nodig is te verplaatsen, alle relevante documenten die conform de privacywetgeving gedeeld kunnen worden; de mogelijkheid om een preventief spreekuur in te plannen in overleg met een werknemers. We verbeteren het portaal continu om het gebruikersgemak voor u te optimaliseren en we helpen u graag om het portaal van Arbo Unie optimaal te gebruiken.

Meer weten?

Heeft u advies nodig of heeft u vragen? U kunt altijd contact opnemen met uw vaste aanspreekpunt bij Arbo Unie.

Deel deze pagina

Terug naar de homepage