1. Persbericht Arbo Unie benoemt Jan de Rooij tot nieuw lid van de Raad van Commissarissen

Arbo Unie benoemt Jan de Rooij tot nieuw lid van de Raad van Commissarissen

Op voordracht van de Raad van Commissarissen heeft de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Arbo Unie op 10 juni 2021 ingestemd met de benoeming van Jan de Rooij RA tot lid van de Raad van Commissarissen voor een periode van vier jaar. Hij volgt daarmee Walter Wolfs op die na een maximale zittingstermijn van acht jaar per 10 juni 2021 is teruggetreden. Hij heeft sinds 13 september 2013 deze functie met grote betrokkenheid vervuld.

Jan de Rooij heeft na zijn studie Bedrijfseconomie en het behalen van zijn postdoctoraal als econoom en RA vele rollen vervuld bij Deloitte. Momenteel is hij daar werkzaam als Global Lead Service Partner. Jan is betrokken bij Audit, Finance & Risk Advisory, leidt het Audit Growth team in Nederland en zet zich in voor aanvullende initiatieven zoals LCSP Next Generation Program.

Naast zijn werk als partner bij Deloitte heeft Jan ervaring opgedaan in diverse bestuursfuncties en toezichthoudende functies bij onder andere het Amsterdams Museum. Met zijn jarenlange ervaring in Finance en zijn brede maatschappelijke interesses is hij een waardevol nieuw lid voor de Raad van Commissarissen van Arbo Unie.

Jan de Rooij: “Het is een eer een bijdrage te mogen leveren aan Arbo Unie, dat met honderden professionals een grote impact heeft op de vitaliteit van werkend Nederland. Wat mij aanspreekt is dat Arbo Unie werkt aan “profit with a purpose” en naast gezonde financiële resultaten ook werkt aan maatschappelijk dividend.”

Arbo Unie verwelkomt Jan de Rooij als lid van de Raad van Commissarissen en ziet uit naar zijn inbreng. De organisatie spreekt tegelijkertijd haar grote dank uit aan Walter Wolfs voor zijn jarenlange inzet en waardevolle bijdrage aan de groei en ontwikkeling van de organisatie.